[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • yunior81
    RS
    • 2010
    • 1657
    • Octavia I (1U2)
    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

    karolsky, skoro przeczytales watek, wiec teraz pozostaje wybrac firme sprezyn blizsza sercu, wejsc w konfigurator i dobrac odpowiednie sprezyny.

    Komentarz

    • matthews
      Ambiente
      • 2015
      • 123

      pytanko

      Witam po przeanalizowaniu wątku UFFF zdecydowałem się na tył do sedana na Lesjo 4285727 i tu zdziwienie tył 1/3 gazu i 1/2 benzyny 380 mm czy tak ma być czy cos pomieszali z zamówieniem intercarsie? Dodam ze z przodu 390 jedna i druga strona

      [ Dodano: Wto 05 Kwi, 16 23:16 ]
      Czy ktoś kto ma te sprężyny może potwierdzić czy jeszcze siada czy raczej już nie powinny?

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        matthews, te Twoje lesjo to -wg. info znalezionych w necie- to odpowiednik sprężyn ...BG, czyli nic szczególnie twardego; ja pisałem niedawno, że po roku wywaliłem sprężyny o twardości BG, bo za mocno się kładły przy obciążeniu, a na pusto też szału nie było

        jeśli kilku/kilkunastokrotnie załadujesz auto po dach - to tak, ugniecie się jeszcze trochę

        Komentarz

        • matthews
          Ambiente
          • 2015
          • 123

          Dzieki za info,właśnie tego się obawiałem.

          Komentarz

          • michal10381
            Drive
            • 2011
            • 69
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            A czy jest jakis forumowicz dilujacy Monroe?

            Komentarz

            • leonn
              RS
              • 2011
              • 2726
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              michal10381, http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=64568 :wink:

              Komentarz

              • rodaczek
                RS
                • 2011
                • 1600
                • Octavia II combi (1Z5)
                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                Potwierdzam. Ja u niego kupowałem sprężyny i nie tylko

                Moja Octavia:
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                Rafał

                Komentarz

                • michal10381
                  Drive
                  • 2011
                  • 69
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                  Podziekowal

                  Komentarz

                  • skuba2000
                    Classic
                    • 2014
                    • 4

                    Witam, przejrzałem 102 strony o tylnych sprężynach i mam mętlik w głowie .Waham się co wybrać dla auta z LPG+hak . Dwa razy w roku wyjazd: 4 dorosłe osoby + dziecko+3 rowery. Zastanawiam się pomiędzy: Lesjo 19 lub 20 albo Monroe 3349. Proszę osoby,które założyły w/w sprężyny do takiego auta o swoje opinie i przemyslenia. Będę wdzięczny za pomoc.

                    Komentarz

                    • michal10381
                      Drive
                      • 2011
                      • 69
                      • Octavia II combi (1Z5)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Monroe
                      Forumowy sprzedawca ma w bdb cenie.
                      Przez jakis czas szły jako oem.
                      Wiele watkow na forum jest nieco przerosnietych.

                      Komentarz

                      • skuba2000
                        Classic
                        • 2014
                        • 4

                        Zastanawiam/obawiam się czy nie będą za "twarde" i czy rodzinka zaakceptuje "nowy" komfort jazdy.

                        Komentarz

                        • robreg
                          L&K
                          • 2010
                          • 1195
                          • Octavia I (1U2)
                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                          Zamieszczone przez skuba2000
                          Zastanawiam/obawiam się czy nie będą za "twarde" i czy rodzinka zaakceptuje "nowy" komfort jazdy.
                          Jesli auto szoruje Ci zadem po asfalcie, wszystko bedzie lepsze, niz opieranie zawieszenia o elementy karoserii.

                          O ile mnie pamiec nie myli, ja zaaplikowalem do swojej na tyl, polecane w tym watku sprezyny Monroe i efekt jest bardzo pozytywny. Auto z tylu wstalo (przy braku butli LPG purysci stylistyczni powiedzieliby ze nawet zanadto wstalo) ale o pogorszeniu konfortu jazdy raczej nie mozna mowic. Za to bez stresu moge obecnie zawalic bagażnik rzeczami, zaprosic do srodka pare osob, a i tak nie osiagne gleby takiej, jak wczesniej mialem na prawie pustym aucie (moje sprezyny pod koniec swojego zywota byly koszmarnie krotkie i strach bylo cokolwiek do samochodu wsadzac)
                          Pozdrawiam, Robreg.
                          ----
                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            Zamieszczone przez skuba2000
                            Dwa razy w roku wyjazd: 4 dorosłe osoby + dziecko+3 rowery. Zastanawiam się pomiędzy: Lesjo 19 lub 20 albo Monroe 3349
                            miałem przez rok lesjo 19, teraz mam lesjo 20 i na 100% mogę powiedzieć - na taki balast na pewno nie lesjo 19, bo będziesz miał rant błotnika równo z oponami po wspomnianym załadowaniu albo i niżej, na lesjo 20 jest oczywiście twardziej, ale nawet bez załadunku nie jest to twardość uciązliwa (moim zdaniem)
                            lesjo 20 vs monroe 3349 - grubość drutu ta sama (12,5), natomiast m3349 są dłuższe o 4cm, gdzieś w temacie jest zdjęcie kombi z hakiem, lpg i balastem w postaci rowerów na m3349 i wtedy jest auto stoi "normalnie" (pojęcie względne, wiem), natomiast wg fotek z tematu na pusto m3349 potrafi wyglądać dość komicznie; pytanie jak dużo jeździsz pusty

                            jeśli boisz się "twardości" to możesz jeszcze próbować wsadzić lesjo 19+grubsze wkładki pod sprężynę - mi to akurat nie pasowało (nie było wcale miękko, z auta zrobił się ping-pong na pusto), ale jakbyś chciał tanio przetestować taki zestaw to spójrz na dział "Giełda"
                            możesz też próbować wsadzić same wkładki podwyższające pod sprężyny - wtedy tylko zmieniasz wysokość auta, twardości niby nie - poza tym, że nie wiadomo, jak na to zareagują używane wcześniej w innym zakresie wysokości amortyzatory

                            Komentarz

                            • skuba2000
                              Classic
                              • 2014
                              • 4

                              Czarnobyl napisał "natomiast wg fotek z tematu na pusto m3349 potrafi wyglądać dość komicznie"

                              Tak naprawdę liczę na kogoś kto napisze na jakiej wysokości zatrzymało się auto (po ułożeniu się sprężyn) po wymianie na sprężyny m3349 (zdjęcia mile widziane).

                              Komentarz

                              • aronus
                                Rider
                                • 2008
                                • 643
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                Zamieszczone przez skuba2000
                                Czarnobyl napisał "natomiast wg fotek z tematu na pusto m3349 potrafi wyglądać dość komicznie"

                                Tak naprawdę liczę na kogoś kto napisze na jakiej wysokości zatrzymało się auto (po ułożeniu się sprężyn) po wymianie na sprężyny m3349 (zdjęcia mile widziane).
                                Napisz PW do kolegi Same_oktany, bo u niego wyglądało to tak:

                                Komentarz

                                • rodaczek
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 1600
                                  • Octavia II combi (1Z5)
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                  U mnie po dwóch latach i ok 20 tys km. tyłek octy na m3349 wygląda tak na pusto ( brak LPG i haka)
                                  Załączone pliki

                                  Moja Octavia:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-1-6-mpi-combi
                                  Rafał

                                  Komentarz

                                  • Eryk Konieczny
                                    Ambiente
                                    • 2015
                                    • 216
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • CAYC 1.6 TDI CR 105 KM

                                    Zamieszczone przez rodaczek
                                    U mnie po dwóch latach i ok 20 tys km. tyłek octy na m3349 wygląda tak na pusto ( brak LPG i haka)
                                    Ile to cm? Bo "wydaje się" jakoś wysoko. Ale może być to złudzenie

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      Ale to jest na pusto, pewnie z pustymi zbiornikami LPG i PB. Wtedy seryjna siedzi tez dosc wysoko 8)

                                      Do tego kolko 15" poteguje efekt wielkiego przeswitu
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • yunior81
                                        RS
                                        • 2010
                                        • 1657
                                        • Octavia I (1U2)
                                        • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                        Zamieszczone przez rodaczek
                                        U mnie po dwóch latach i ok 20 tys km. tyłek octy na m3349 wygląda tak na pusto ( brak LPG i haka)
                                        No Chłopie, masz pakiet na bezdroża jak nic :diabelski_usmiech :zlosnik1:

                                        Wygląda jak Polonez po dołożeniu pióra :lol:

                                        Komentarz

                                        • aronus
                                          Rider
                                          • 2008
                                          • 643
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          Zamieszczone przez czernobyl
                                          miałem przez rok lesjo 19, teraz mam lesjo 20 i na 100% mogę powiedzieć - na taki balast na pewno nie lesjo 19, bo będziesz miał rant błotnika równo z oponami po wspomnianym załadowaniu albo i niżej
                                          Mam Lesjo 19 i w 100% potwierdzam to co wyżej napisał Czernobyl.

                                          Komentarz

                                          • robreg
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1195
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                            Zamieszczone przez yunior81
                                            Zamieszczone przez rodaczek
                                            U mnie po dwóch latach i ok 20 tys km. tyłek octy na m3349 wygląda tak na pusto ( brak LPG i haka)
                                            No Chłopie, masz pakiet na bezdroża jak nic :diabelski_usmiech :zlosnik1:

                                            Wygląda jak Polonez po dołożeniu pióra :lol:
                                            Dobre porownanie :-) Niemniej jednak, dzieki tym sprezynom auto zaczyna byc funkcjonalnym kombiakiem, do ktorego mozna wlozyc 200-300kg towaru bez obawy o zostawianie na asfalcie sladow glowka haka holowniczego k
                                            Pozdrawiam, Robreg.
                                            ----
                                            furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                            Komentarz

                                            • czernobyl
                                              L&K
                                              • 2008
                                              • 1276
                                              • Octavia III (5E3)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                              moje autko z lejsami 20 już po jako-takim ułożeniu się, LPG ~30L, Pb95 - 1/2 oraz zapasówka w bagażniku - zdjęcie poniżej
                                              z szybkich pomiarów wynika, że jest to w granicach 385-390mm albo ja czegoś nie umiem zmierzyć - bo MZ stoi całkiem wysoko
                                              Załączone pliki

                                              Komentarz

                                              • aronus
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 643
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                Zamieszczone przez czernobyl
                                                moje autko z lejsami 20 już po jako-takim ułożeniu się, LPG ~30L, Pb95 - 1/2 oraz zapasówka w bagażniku - zdjęcie poniżej
                                                z szybkich pomiarów wynika, że jest to w granicach 385-390mm albo ja czegoś nie umiem zmierzyć - bo MZ stoi całkiem wysoko
                                                Moim zdaniem stoi ani wysoko ani nisko, czyli tak jak powinna stać
                                                A czy mógłbyś jeszcze napisać czy dostrzegasz różnicę w wysokości pomiędzy Lesjo19 a Lesjo20 jak auto masz niezaładowane?

                                                Komentarz

                                                • czernobyl
                                                  L&K
                                                  • 2008
                                                  • 1276
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez aronus
                                                  czy dostrzegasz różnicę w wysokości pomiędzy Lesjo19 a Lesjo20 jak auto masz niezaładowane?
                                                  tak, załadowane "20" nie idą tak bardzo w dół jak "19" (to chyba oczywiste)
                                                  co do prowadzenia się auta - to z "20" załadowane prowadzi się _chyba_ lepiej (albo to efekt placebo, w końcu wydałem kasę, to mam być zadowolony ), na pusto praktycznie bez różnicy poza tym, że oczywiście nieco bardziej czuć dziury w drogach - tu też ciężko mi być na razie obiektywnym, bo zmiana z "19" na "20" praktycznie zgrała mi się z wymianą ogumienia na letnie, gdzie boki opon są twardsze, więc dochodzi dodatkowy czynnik wpływający na sumaryczną ocenę pracy zawieszenia; napiszę za kilka tysięcy km i kilka dłuższych tras z obciążonym bagażnikiem

                                                  Komentarz

                                                  • yunior81
                                                    RS
                                                    • 2010
                                                    • 1657
                                                    • Octavia I (1U2)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                                    czernobyl, na "oko" widać, że stoi jak powinien.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...